Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Soğuk Havaya En Dayanıklı Elektrikli Otomobiller Belli Oldu

Elektrikli otomobil satışları 2023 yılında deyim yerindeyse patlama yaptı. Özellikle

Elektrikli otomobil satışları 2023 yılında deyim yerindeyse patlama yaptı. Özellikle Togg’un satışa sunulması ve Tesla’nın Türkiye’ye resmen giriş yapmasıyla birlikte ülkemizde de elektrikli otomobil satışları bir yılda yaklaşık 8 kat arttı. Kullanıcı sayısının artmasıyla birlikte elektrikli otomobillerin yurt dışında çokça tartışılan bir kusuru da Türkiye’nin gündemine geldi:

Soğuk havada menzil kısalma problemi.

Bu problem, ülkemizde yeni yeni tartışılmaya başlansa da kişi başına elektrikli otomobil satışında dünya lideri olan İskandinav coğrafyasında çok daha uzun zamandır bilinen bir konu. Norveç Otomobil Federasyonu (NAF), güncel elektrikli otomobillerin soğuk havalardaki menzil performanslarını gün yüzüne çıkarmak için yerel bir otomobil dergisi ile ortak bir çalışma gerçekleştirdi.

Elektrikli otomobillerin menziller, -10 dereceye varan soğuk havada test edildi

Söz konusu çalışmada 23 farklı elektrikli otomobil, ocak ayının sonlarında hava sıcaklıklarının -2 ila -10 arasında değiştiği dondurucu günlerce test sokuldu. Aranılan yanıtsa basitti: Hangi elektrikli otomobil, soğuk hava koşullarında ne kadar menzil kaybediyor? Aşağıdaki tablo, dünya hafif araç test prosedürüne (WLTP) göre sundukları maksimum menzili, -10’a varan dondurucu soğukta sundukları menzili ve soğuk nedeniyle ne kadar menzil kaybettiklerini gösteriyor.

Soğuğa karşı en dayanıklı elektrikli otomobiller

WLTP Menzil    Soğuk havada menzil(Kayıp oranı)
HiPhi Z    555.3 Km    521.9 Km (%-5.9)
BMW i5    506.1 Km    443.5 Km (%-12.2)
Lotus Eletre    531.0 Km    464.6 Km (%-12.3)
Kia EV9    506.1 Km    441.7 Km (%-12.5)
XPeng G9    519.9 Km    451.7 Km (%-13.1)
NIO EL6    531.0 Km    455.9 Km (%-13.8)
NIO ET5 Touring    560.0 Km    481.3 Km (%-14.0)
Mercedes EQE
350 4MATIC    491.1 Km    398.7 Km (%-18.7)
Audi Q8 e-tron
Sportback    515.3 Km    411.1 Km (%-20.1)
BYD Dolphin    426.9 Km    337.1 Km (%-20.6)
Ford F-150
Lightning    428.8 Km    336.6 Km (%-21.3)
MG4 Trophy ER    519.9 Km    399.6 Km (%-23.2)
Hyundai IONIQ 6    614.1 Km    467.6 Km (%-23.8)
Hyundai Kona EV    453.9 Km    341.3 Km (%-24.8)
Nissan Ariya 4wd    498.7 Km    370.4 Km (%-25.8)
Peugeot e-308    408.9 Km    296.9 Km (%-27.4)
Jeep Avenger    395.0 Km    285.9 Km (%-27.6)
Opel Astra ST    412.9 Km    295.9 Km (%-28.3)
Tesla Model 3    629.8 Km    440.9 Km (%-29.9)
Polestar 2 LR    614.1 Km    430.0 Km (%-30.0)
Volvo C40    572.1 Km    394.9 Km (%-30.9)
Toyota bZ4X    459.9 Km    313.5 Km (%-31.8)
Volkswagen ID.7    608.6 Km    413.9 Km (%-31.9)
Sıralama, yıllardır otomobil piyasasına hakim olan ‘ana akım’ markaların elektrikli otomobiller üzerine daha fazla ar-ge yapması gerektiğini ortaya koyuyor. Pek çok kişinin ‘güvenilir’ bulmadığı Çinli otomobiller, listesinin üst sıralarında yer alıyor ve çoğunun menzil kaybı %20’nin altında kalıyor.

Tesla Model 3 gibi pek çok popüler model ise menzillerinin neredeyse 3’te 1’ini soğuğa kurban veriyor. Listenin zirvesindeki Çinli HiPhi Z, menzilinin sadece %5’ini kaybederek soğuktan neredeyse hiç etkilenmeyen tek model konumunda.